keyboard_arrow_down

Arbetet i Unity går framåt men verkar vara lite buggigt. Eller så kan det vara jag som inte har fattat riktigt ännu. Jag testar att koda både i C# och att animera för hand för att flytta olika animerade objekt med animationer som jag skapar i Unity. Dessa animerade 3D objekt är hämtade från Unity store och Sketch Fab. Lägger på nya material och mesh i unity och vill lära mig mer i blender för att ändra modellerna i framtiden. Tittar på Michaels och Margots olika tutorials där olika texturer förändrar känslan av materialet.

Några funktioner som är viktiga för mig att skapa även på riktigt och inte bara i teorin är scenbyten för användaren. Även att använda mig av boxcollider för att simulera fara när en användare närmar sig ett objekt. Ett förstärkt ljud som låter högre och högre indikerar denna fara och detta får gärna också dyka upp rent visuellt. Dessa är viktiga för interaktionen mellan använaren och upplevelsen.

Ett introducerade videotrailer är viktig för att visa på den episka historien om hur Toopia kom till och få in cli-fi i berättelsen.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *